طراحی نمای ساختمان یک طبقه حیاط دار

طراحی نمای ساختمان یک طبقه حیاط دار بهترین گزینه برای ساخت و یا بازسازی نما در ساختمان های یک طبقه به شمار می آید. اگرچه این دسته از ساختمان های مسکونی ارزش مادی بالایی دارند، اما می توان با ایجاد طرح های خاص در نمای ساختمان های حیاط دار، ارزش آنان را دو چندان نمود.

طراحی نمای ساختمان یک طبقه حیاط دار
طراحی نمای ساختمان یک طبقه حیاط دار

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۴ دقیقه

در طراحی نمای این دسته از ساختمان، می بایست از متریال به کار رفته در نما برای پوشش دیوار حیاط نیز استفاده کرد. همچنین می توان انواع نماهای خلاقانه را به دیوار حیاط اضافه نمود و ترکیب متعادل از طرح و رنگ را در نمای کلی ساختمان ایجاد کرد.

امروزه در طراحی و ساخت نمای ساختمان های حیاط دار از انواع مختلف متریال های آجر، سنگ و سیمان استفاده می شود. در مواردی که کارفرما تصمیم به ساخت یک نمای مدرن در ساختمان حیاط دار داشته باشد، ترکیبی از متریال های سیمان، آجر و یا چوب با عناصر طبیعی همچون دیوارهای سبز ایجاد می شود تا هویت نمای مدرن تقویت شود.

با این حال می توان در طراحی نمای ساختمان یک طبقه حیاط دار، از سبک رومی و کلاسیک نیز استفاده کرد. در این حالت بخش های مختلف نما به سنگ های ارزشمند و تزئینی مجهز می شوند تا بتوانند جلوه ای فاخر و با شکوه، به نمای ساختمانی شما دهند. در طراحی نمای کلاسیک نیز می توان عناصر موجود در حیاط را در هماهنگی کامل با نمای ساختمان انتخاب کرد. برای مثال نرده ها و یا حوض حیاط را با المان های تزئینی و برجسته سبک رومی، ساخت.

تصاویری از نمای ویلاهای حیاط دار

نکات مهم در طراحی نمای ساختمان یک طبقه حیاط دار

برای اینکه نمای ساختمان حیاط دار شما کیفیت لازم را برای محافظت از ساختمان و افزایش جلوه های بصری آن داشته باشد، لازم است که از قوانین نیز پیروی کند.

  1. ترکیب متعادلی از طرح، رنگ و متریال بسازد.
  2. از تنوع متریال و رنگ پرهیز کند.
  3. با دیوار حیاط و سایر لوازم موجود در آن تناسب رنگ، طرح و متریال داشته باشد.
  4. از الگوهای یک سبک پیروی کرده و از تلفیق نامناسب سبک های مختلف پرهیز کند.
  5. به انواع متریال های مستحکم که قابلیت خنثی ساختن آسیب های محیطی را دارند، مجهز شود.
  6. متریال آن در تناسب با بودجه کارفرما انتخاب و اجرا شود.

متخصصان نوین قلم طراحی نمای ساختمان یک طبقه حیاط دار را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

۷ روز هفته و ۲۴ ساعته باز می باشد

نوین قلم

ایران
تلفن: ۰۹۰۵۱۲۷۸۰۹۶
رایانشانی: novinghalam.com@gmail.com
دکمه بازگشت به بالا