آموزش طراحیطراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ

آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ به زبان ساده

در مقاله آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ قصد داریم با استفاده از ابزار های ساده شکل، شیب رنگ و فونت های مناسب، طراحی لوگو را قدم به قدم توضیح دهیم. همانطور که در مقاله ” آموزش کار با Logo Maker ” مشاهده کردید، طراحی لوگو ساده در سایت های لوگوساز بسیار آسان است. اما به علت محدودیت هایی که این لوگو ساز ها در ساخت لوگو دارند، بسیاری از طراحان حرفه ای تمایل دارند لوگوی خود را با نرم افزارهای تخصصی مانند فتوشاپ طراحی کنند.

آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ مفید و کاربردی

خصوصیات یک لوگوی خوب چیست؟

  • ساده باشد ( با نگاه اول قابل تشخیص باشد).
  • به نحوی طراحی شود که در ذهن مخاطب ماندگار شود.
  • متناسب با اسم برند شما باشد.
  • تکراری نباشد.
  • انعطاف پذیر باشد (به این معنی که در تمامی ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی بتوان از لوگو استفاده کرد).
  • حتمن با رنگ سازمانی برند شما هماهنگ باشد.
  • جذابیت بصری داشته باشد.
  • هدفمند باشد(با توجه به بازار هدف کسب و کار شما طراحی شود).

آموزش گام به گام طراحی لوگو در فتوشاپ در ۱۰ مرحله

۱- سند جدید ایجاد کنید

در اولین مرحله از آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ، لازم است برای طراحی لوگو با نرم افزار فتوشاپ، ابتدا یک صفحه جدید ایجاد کنید، برای این کار از منوی File گزینه New (Ctrl+N) را انتخاب کنید. در هر مرحله می توانید اندازه بوم را تغییر دهید. با استفاده از ابزار فونت، یک فونت واضح را انتخاب کنید و برخی از متن مورد نظر خود را تایپ کنید. شما می توانید فونت های مخصوص طراحی لوگو را دانلود کنید و روی سیستم خود نصب کنید. رنگ فونت خود را نیز مشخص کنید، سعی کنید یک رنگ خاص را انتخاب کنید و رنگ سازمانی برند مورد نظر خود را در نظر بگیرید. روی متنی که تایپ کردید، راست کلیک کرده، Options Blending را انتخاب کرده و گزینه های مورد نظرتان را می توانید تنظیم کنید. برای تنظیم خط شبکه به Photoshop> Preferences بروید.

نحوه ساخت لوگو بسیار کاربردی

۲- شکل اولیه لوگوی خود را رسم کنید

ابزار Pen را در نوار ابزار یا فشار دادن P انتخاب کنید و مطمئن شوید که به جای Path، روی شکل در سمت چپ نوار ابزار، تنظیم شده باشد. از قلم برای رسم شکل پیکان استفاده کنید. از نقطه مرکزی بوم شروع کنید و از تقاطع های خط شبکه، برای سایر نقاط خود استفاده کنید. نام گذاری لایه ها برای این پروژه لازم نیست، اما در اسناد پیچیده تر جایی که لایه های زیادی وجود دارد، می تواند مفید باشد.

نحوه طراحی لوگو مفید و کاربردی

۳- شکل را کپی و ویرایش کنید

لایه خود را کپی کنید تا بتوانید شکل را ویرایش کنید. با فشار دادن cmd + J در مک بوک، و Ctrl+J در ویندوز، لایه را کپی کرده و روی لایه جدید کلیک کنید تا انتخاب شود. با استفاده از ابزار Direct Selection یا میانبر A روی بالاترین نقطه بالای پیکان، در مرکز بوم کلیک کنید. با نگه داشتن کلید Shift این نقطه را از چند مربع شبکه به پایین منتقل کنید تا در محور y فیکس شود.

آموزش طراحی لوگو اسم حرفه‌ای با فتوشاپ

۴- شیب رنگ ایجاد کنید

شیب رنگ هنوز هم در طراحی لوگو رواج دارد، بنابراین شیب رنگی که به رنگ سازمانی شما نزدیک است را در این قسمت اضافه کنید. در منوی کشویی Fill، در سمت چپ نوار Options یک شیب جدید ایجاد کنید. در پنجره شیب، روی اسلایدرهای پایین دوبار کلیک کنید تا گزینه های RGB ظاهر شود. سپس این گرادیان را روی هر دو جسم اعمال کنید. چرخش گرادیان را تغییر دهید تا در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. اگر گزینه های Fill را نمی بینید ممکن است به این دلیل باشد که شما ممکن است ابزار Move را انتخاب کرده باشید. بنابراین به ابزار Pen یا Shape بروید.

شیب رنگ لوگو در فتوشاپ

۵- لایه های خود را گروه بندی و کپی کنید

با انتخاب دو لایه از بهم ریختگی برگه لایه ها جلوگیری می کند. این گروه از لایه ها را کپی کنید و از تابع Free Transform برای چرخش نود درجه گروه جدید استفاده کنید و کلید Shift را برای چرخش به صورت پانزده درجه پایین نگه دارید. با استفاده از Ctrl + T می توانید به Free Transform دسترسی پیدا کنید. به این منظور ازمنوی Edit گزینه Free Transform  را انتخاب نمایید. با فعال شدن این ابزار ۸ نقطه در اطراف تصویر ایجاد می شود. با حرکت دادن هر یک از این نقاط می توانید سایز تصویر را تنظیم کنید. اکنون گروه دوم را به سمت بالا حرکت دهید تا زمانی که شکل اصلی را منعکس کند. از مرکز بوم به عنوان یک خط تقارن استفاده کنید.

گروه بندی در فتوشاپ

۶- شکل تشکیل شده را تغییر دهید

با استفاده از کلید مکان نما  +Shift + هر مربع را به سمت بالا یا پایین یک شبکه بچرخانید. با استفاده از مرحله شماره ۵ برای گروه بندی لایه ها با هم، گروه را کپی کرده و نود درجه بچرخانید.

تغییر شکل لوگو در فتوشاپ

۷- با ابزار Shapes یک دایره بکشید

از طریق ابزار Shape یک دایره پیدا کنید. روی نقطه مرکزی لوگو کلیک کنید، Alt را نگه دارید تا دایره ای از مرکز کشیده شود و برای متناسب نگه داشتن عرض و ارتفاع، از Shift استفاده کنید اگر اشتباه کردید می توانید شکل خود را با استفاده از Free Transform لغو یا ویرایش کنید.

مراحل طراحی لوگو در فتوشاپ

۸- در مرکز لوگو یک مستطیل بکشید

در این قسمت از آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ به این نکته باید اشاره کنیم که در قسمت ابزار Shape، مستطیل را پیدا کنید. بالای لایه های دیگر، یک جعبه سفید بکشید و فضای کافی برای متن ایجاد کنید. با کلیک بر روی لایه مستطیل و لایه پایین و استفاده از ابزارهای تراز کردن، می توانید این مستطیل را به مرکز بوم تراز کنید. همچنین می توانید دکمه های تراز را در نوار گزینه ها تنظیم کنید.

آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ به زبان کاربردی

۹- متن خود را اضافه کنید

با کلیک کردن روی نماد T در نوار ابزار یا فشار دادن T، جعبه متن را روی مستطیل بکشید و سپس روی بوم بیاورید. متن خود را در کادر تایپ کرده و با استفاده از دکمه های موجود در برگه Character، آن را در مرکز قرار دهید. مجدداً از ابزار align برای قرار دادن این بوم استفاده کنید.

نحوه ایجاد لوگو در فتوشاپ به زبان کاربردی

۱۰- جزئیات نهایی را اضافه کرده و خروجی بگیرید

در مرحله آخر از آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ باید به این نکته تاکید کنیم که تمامی مراحل قبل را یک بار دیگر مرور کنید. هر تغییری که لازم دارد اعمال کنید. مثلا در این مرحله، برای طراحی لوگوی نهایی دو نوار باریک در بالا و پایین متن اضافه کردیم که با همان شیب رنگی است. همچنین یک پس زمینه، سایه و بازتاب اضافه کردیم. فراموش نکنید که به عنوان یک فایل psd ذخیره کنید تا بعداً بتوانید لوگوی خود را ویرایش کنید

نحوه ایجاد لوگو به زبان کاربردی

سفارش طراحی لوگو حرفه ای

مقاله آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ، مناسب کسانی است که می خواهند لوگو خود را حرفه ای طراحی کنند. طراحان و متخصصان نوین قلم، از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای طراحی لوگو هر نوع کسب و کاری استفاده می کنند. برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش طراحی لوگو حرفه ای روی ” طراحی لوگوی سه بعدی ” کلیک کنید.

جدیدترین مقالات در زمینه آموزش طراحی لوگو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا