آموزش طراحی

تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک

تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک در چیست؟

در این مقاله به بررسی تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک خواهیم پرداخت. در مورد ویژگی های منحصر به فرد هر کدام بحث خواهیم کرد. بعد از اینکه این نمونه ها را بررسی کردید، با توجه به کسب و کار خود می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را برای تبلیغات انتخاب کنید. یکی از مهمترین تفاوت های اینفوگرافی و موشن گرافی، سایز و ابعاد آنها است. برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه، مقاله اندازه اینفوگرافیک را مطالعه کنید.

تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک در چیست؟

اینفوگرافی یا اینفوگرافیک چیست؟

  • اینفوگرافی یا اینفوگرافیک تعبیر این عبارت است: « یک عکس گویای هزاران کلمه است ».
  • اینفوگرافیک ها در بین روش های بازاریابی جدید که مبتنی بر منابع دیجیتال هستند، علاقه مندان زیادی دارد.
  • به طور معمول اینفوگرافی ها، در قالب تصویر و در فرمت JPG، PNG و PDF منتشر می شوند.
  • از ویژگی های طراحی اینفوگرافیک، می توان به نمودارها و نقشه های ساده و جذاب برای انتقال مفاهیم پیچیده اشاره کرد.
  • اینفوگرافی به شما کمک می کند برند خود را از راه های جدید و متفاوت تبلیغ کنید.
  • فرمت های لایه باز اینفوگرافیک،Ai ،PSD ،EPS و CDR هستند که فقط با نرم فزارهای Adobe قابل نمایش هستند.
  • اینفوگرافی، یک روش عالی برای جمع آوری داده ها است. شما می توانید از اطلاعات و داده های شرکت خود استفاده کنید و به کمک اینفوگرافیک روند پیشرفت کسب و کار خود را نشان دهید.
ویژگی های اینفوگرافیک چیست؟

ویژگی های اینفوگرافی خوب

  1. جذابیت بصری: جذابیت بصری جوهر اینفوگرافیک محسوب می شود. در واقع در طراحی اینفوگرافیک، باید متون مختلف را به همراه آیکون ها و تصاویر جذاب به شکل ساده نمایش دهید تا توجه مخاطبان را به طراحی خود معطوف کنید.
  2. نمادسازی و جمع بندی: یکی از مهمترین ویژگی های اینفوگرافیک، توانایی نماد گذاری اطلاعات، مفاهیم، حقایق و دانش به طور خلاصه است. به این معنی که در هنگام طراحی اینفوگرافیک، بسیار با اهمیت است که به جای متن، از علائم مرتبط با محتوای متن استفاده شود.
  3. قابلیت اشتراک گذاری: اینفوگرافیک به صورت محتوای دیجیتالی تولید می شود. به همین دلیل اشتراک گذاری آنها را در سیستم عامل های مختلف آسان است.
  4. تقویت روند یادگیری: اینفوگرافیک ها در انجام فرآیند یادگیری و آموزشی بسیار سریع و موثر عمل می کنند.

موشن گرافیک چیست؟

  • موشن گرافی یا اینفوموشن مانند یک انیمیشن است.
  • موشن گرافیک در واقع یک نوع تکنیک دیجیتالی است که تصاویر، کلمات، صدا، تایپوگرافی و لوگو را با هم ترکیب می کند که یک روایت منطقی و پیوسته را بیان کند.
  • موشن گرافی ها با ایجاد یک ویدئو اطلاعاتی، به توضیح داده ها به روشی جذاب کمک می کنند.
  • عمدتا از موشن گرافی برای نمایش متحرک تصاویر وکتوری استفاده می شود.
  • فرمت های فایل  موشن گرافیک شامل: Mp4 ،MOV ،GIF ،AVI و غیره هستند.
  • با سفارش طراحی موشن گرافیک در نوین قلم، به راحتی می توانید محتوای اینفوگرافیک خود را متحرک کنید.
ویژگی های موشن گرافیک چیست؟

ویژگی های موشن گرافیک

  1. علاقه روز افزون مردم به موشن گرافیک: مطالعات نشان می دهد علاقه به جستجو برای موشن گرافیک بیش از ۴۰٪ نسبت به اینفوگرافیک افزایش یافته است. این اطلاعات نحوه علاقه مردم به موشن گرافیک را نشان می دهد و این موضوع به این معنی است که اگر در تبلیغات خود از موشن گرافیک استفاده کنید، مردم از محصولات و خدمات شما استقبال می کنند.
  2. ادغام رسانه ها: یکی از بزرگترین ویژگی های موشن گرافیک این است که شما قادر خواهید بود انواع مختلفی از رسانه ها را در ارائه های خود ادغام کنید. موضوعی که نمی توانستید با اینفوگرافیک های ایستا که فقط به تصاویر متکی هستند، انجام دهید.
  3. به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند: موشن گرافیک بسیار آسان تر از اینفوگرافیک قابلیت اشتراک گذاری دارند. موشن گرافیک ها بیشتر مورد توجه افرادی قرار می گیرند که تصاویر متحرک را به تصاویر ثابت ترجیح می دهند.

شغل موشن گرافیگ چیست؟

طراحان موشن گرافیک، تخصص در هنر و طراحی گرافیک دارند. این طراحان از جلوه های بصری، انیمیشن و سایر تکنیک های سینمایی استفاده می کنند تا یک برنامه جذاب متحرک تولید کنند. همجنین با استفاده از انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی، از طریق حرکت گرافیکی که ایجاد می کنند، تصاویر ساکن را متحرک می کنند. این افراد هم می توانند به صورت دورکاری برای وب سایت هایی که در حوزه طراحی تخصص دارند، فعالیت کنند و هم در شرکت های طراحی تیزر تبلیغاتی، تلویزیون، پروژه های سینمایی، حضور پیدا کنند.

مقایسه بین اینفوگرافی با موشن گرافی

  • اینفوگرافیک راهی است برای برقراری ارتباط با اطلاعات از طریق تصاویر. در همین حال، موشن گرافیک یک رسانه تصویری است که از انیمیشن به عنوان اصول خود استفاده می کند.
  • اینفوگرافیک یک فرم ارتباطی است، در عین حال موشن گرافیک یک رسانه است.
  • اینفوگرافی را می توان از طریق پوستر، پاورپوینت، بروشور، سیستم های تعاملی و تکنیک های گرافیکی انتشار داد. در حالی که یک موشن گرافیک می تواند یک تبلیغ، یک اینفوگرافیک پویا یا حتی یک انیمیشن کوتاه باشد.
  • اطلاعات موجود در اینفوگرافی برخلاف موشن گرافی فقط محدود به محتوای ارائه شده است.
  • اینفوگرافیک در فرم چاپی می تواند استفاده می شود اما موشن گرافیک قابلیت چاپ ندارد.
  • هزینه طراحی اینفوگرافیک برای انتشار یک محتوا بسیار ارزان تر از طراحی موشن گرافیک است.
  • موشن گرافیک نسبت به اینفوگرافیک، به مراتب بیشتر با مردم تعامل ایجاد می کند.

برای اینکه فرق بین اینفوگرافیک و پوستر را هم بدانید، پیسنهاد می کنیم مقاله تفاوت پوستر و اینفوگرافی را مطالعه کنید.

برای تبلیغات اینفوگرافیک بهتر است یا موشن گرافیک؟

هنگام تبلیغات کسب و کار خود برای اینکه بدانید از کدام یک استفاده کنید، ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • در نظر بگیرید که چه نوع داده ای را می خواهید ارائه دهید. اگر داده هایی دارید که باید از نزدیک مطالعه شوند، باید از یک اینفوگرافی ایستا استفاده کنید.
  • آیا می خواهید روی تصاویر و نمودارها تمرکز کنید؟ اگر می خواهید از طریق تصاویر یا نمودارهای خیره کننده، نظر مردم را به خود جلب کنید، بهتر است از اینفوگرافیک ایستا استفاده کنید.
  • آیا لازم است سطح تعامل خود را در وبسایت خود بالا ببرید؟ به دلیل علاقه اکثر مردم به انیمیشن، موشن گرافیک به راحتی می تواند مشتریان شما را جذب کند.
  • آیا می خواهید روند تولید یک قطعه از محصولات خود را به نمایش بگذارید؟ قطعا بهترین گزینه موشن گرافی می باشد.

سفارش طراحی اینفوگرافیک و موشن گرافیک در نوین قلم

با نگارش مقاله تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک، سعی کردیم نشان دهیم که هر کدام از این ابزارها، برای تبلیغات در چه کسب و کاری مناسب هستند. نوین قلم با سال ها تجربه در زمینه طراحی اینفوگرافیک و موشن گرافیک، می تواند به شما کمک کند که از کدام یک در کسب و کارتان استفاده کنید به گونه ای که باعث افزایش بازدید شرکت شما شود. برای مشاوره رایگان در این زمینه و سفارش طراحی اینفوگرافیک با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا